emmapersson.blo.gg

Tema fest

Kategori: Allmänt

Efter en solig med snöfattiga dag i backen laddas de nu upp inför en fest med tema 20-30tal som hålla på hotellet här i kittel var ju såklart på afterskiin tidigare oxå! 
Dan före nyårs hoppas all hör nå kul hej svejs! 








Kittelfjäll

Kategori: Allmänt

Efter en väldigt snöig dag i backarna i Hemavan har vi nu installerat oss i stugan i kittel som vi hyrt för att fira nyår. Blir spännande och se sen imorgon hur backarna är här oså var så länge sen senast man var här,så minns då som inget. mindre snö tyvärr än Hemavan men de blir nog bra! 
Gonatt! 


Fjällen

Kategori: Allmänt

Länge sen jag hörde av mig här på bloggen har haft alldeles för mkt att göra så har typ däckat dirr på kvällarna sista skolveckan jobbade jag typ varje kväll sen så jobbade jag hela helgen innan jul  oså men förutom jobb har jag hunnit med en mysig middag på tatung med hjärtat,Julfest 50årsfest,shoppat massor på mellandagsrean och ja lite sånna grejer som uppesittar kväll och julafton såklart! Men nu hoppar jag över det till nutid ;) 

Är nu i Hemavan med David Emma och Jocke.har kört skoter idag och planen är att imorgon kväll åka till kittelfjäll och fira nyår sen så åka tillbaka hot till Hemavan den 2a blir nog kanon!! Har beställt två olika nyårsklänningar och inte bestämt vilken än så har med båda men de lutar mot paljettklänningen.. Men vi får se!

Lite bilder från tidigare i veckan:


Bjuden på gomat av älsklingen

Outfit från Julfesten som Davids hockeylag hade ordnat!

Favvis frukosten!

Min o Davids lilla julafton på julmorgonen!
Julafton!






Och Dagens Hemavan!





 Ikväll har resten av gänget/familjen osv oxå  kommit upp så vi gjorde mat åt alla sen så har vi spelat spel oså Klas och Lisa kom även förbi lite senare,sen slutade det med att killarna gick ut på hotellet en sväng, och låter som dom precis kom hem igen så snart kommer väl David och gör mig sällskap i sängen så ja får somna med världens bästa <3 

Godnatt!!

Torsdag

Kategori: Allmänt

Gokväll jag måste ju vara världens tröttaste och mest slitna som äntligen lägger sig nu för att sova.. 
Kan börja med att ja blev inringd på jobb även igår kväll så planer om att fara och se Davids match göra lite jul fint oså blev inte direkt av på något vis. 


Idag har klassen + även frisör tvåorna varit upp på Dahls i Luleå. Som är en typ av grossist frisör lager där vi får köpa grejor för inköps pris och så nicee! (Det kommer även en Dahls buss till skolan ca en gång i månaden då vi kan shoppa men de är ju inte allt på bussen då utan de var ju flera få ger större mer och bättre så sklart! Jag fick vara chaufför i skolans mini buss som var en av alla bilar vi fyllde.  Jag är ju van att kört mkt fiskbilen och det här är ju alltså typ samma fast 8säten ist för ett skåp. Det har ju regnat typ hela dan här hemma men kan ju säga att direkt man kom mot Piteå oså så har det varit snöstorm typ. Mindre kul då att man fick en bil med vindrutetorkare som knappt funka och spolar värska som typ var slut👎 haha inte värst kul att köra slirigt och slaskigt sen så även om dom dära bilarna går fint efter vägen så har dom inte särskiljt hög komfort så min rygg bl.a. Är typ död och sen kör ju alla typ hälften så fort dirr de kommer lite nederbörd drygt.

 Blev en dyr handling för mig på Dahls hehe jag hade inte ens planerat att köpa något speciellt men blev ändå mkt fynd☺ 
Våran lillabuss grupp delade lite på oss då vi for in till centrum för att käka, jag Emma och Melinda åt då riktigt gott på en restaurang❤


Sen så blev det maxi direkt vi kom tillbax till stan har haft Stängning ikv. Och jag har världens träningsvärk kommer mig inte upp och ner från stolar och trappor och så vidare haha vaggar typ fram kan då inte gå nå normalt! Grymt de betyder ju att ja gjort nå bra!!
Men nu ska ja försöka få mig lite skönhetsömnen imorgon ser schemat ut som så att först morgon prommis med Nikita sen skola och David hämtar mig då ja slutar och sen så har han planerat något för kvällen hihi,nyfiken ja är❤
Nattinatti ja slänger säkert in något imorgon!


Onsdag

Kategori: Allmänt

Onsdag idag haft frisör på förmiddan där vi pratat om Delprovet och rullat curles. För att sen fortsätta och göra en festfrisyr någon annan dag. 
Religion nu på eftermiddan tråkigaste ämnet ever. 

Gymmade imorse körde ett bodypump45min pass (alltså skivstång) 
Kände mig lite svag och hade typ halva vikten än innan förkylningen på vissa övningar så de var lite tråkigt men då har ja ju kortsiktiga mål bara där!
Verkligen Super taggad och härlig energi efteråt. Haha har säkert märkts för dom i min närvaro då ja pratat oavbrutet i 120 under morgonen.
 
Sprang ur bena litegrann innan jag stretchade en stund, brukar kunna gå ner i splitt/eller spagat? Blandar alltid ihop dom ett ben fram och ett ben bak iaf, Då jag tränar regelbundet och hinner stretcha efteråt. Passade på att ta en bild idag då ja var själv på övervåningen,blev en bild bara och där ja har en bit kvar än menmen.Ett tips iaf förutom att man borde vara uppvärmd & någorlunda vig.tvinga/pressa inte neråt utan Luta överkroppen bakåt,pointa tårna,andas djupt och slappna av så kommer man typ neråt bara,enkelt haha. Nä men oftast så spänner man sig för att man tror det ska ta emot och göra ont typ men de gör de inte om man slappnar av i rätt muskler om inte annat så kommer man oftast ner mkt längre än man tror då,utan att de tar ont.




Stronger

Kategori: Allmänt

Beställde en tröja för någon dag sen från www.stronger.com som dök upp idag!
Hittade sidan då ja sökte träningskläder på nätet bara. en sida med väldigt motiverande och fina plagg och nu kan ja även tillägga väldigt sköna!! Den här beställningen blev det bara en hoddie men kommer absolut beställa något utav deras super snygga linnen!❤

Asså ursäkta mina alltid risiga&oredigerade mobilbilder☺





Så ni som är lite less på de samma lika tråkiga som finns å köpa i butikerna hemma så är ett tips att kolla in deras sida☺
 Trevlig kväll allihopa!


Godmorgon tisdag!

Kategori: Allmänt

Hade ju planerat gå på Core passet som börjar 07 men kom på jag bara hinner med det om jag åker med David till stan,Åkte med pappa imorse och han far en kvart senare.. 
Men jag är här iallafall och värmer upp nu och kommer göra mitt egna intensiva pass för mage rygg och axlar.
Hoppas alla får en bra dag!


Haha wopps ser nu att jag råkat kapa panna och näve på bild nr2 aja..snyggt! Den får väl vara med ändå roligare med bilder ju😏

Måndag

Kategori: Allmänt

Efter tre veckors praktik var man idag tillbaka till vanliga skolschemat. Har ju bara engelska och slutar tolv på måndagar så har köpt lite julklappar och minst lika mkt till mig själv som vanligt;). Så svårt det där hittar alltid massor av saker ja själv "måste" ha då man kommer till sånna här tider och ska handla paket åt släkt och vänner ☺ 

Hade även tänkt gymma innan middan men sparar att prova rulla igång med träningen igen till imorgon planerar Core  och PW/eller jogging imorgon bitti! 
Drygt att förkylningen aldrig vill släppa dom ska alltid vara så långdragna!! 

Nu blir det en långpromenad med min lilla vän ❤


Julgodis 🍪🎅

Kategori: Allmänt


Godmorgon!Gjorde skumtomtefudge i torsdaskväll super gott vart det fast igentligen vart tomtefudgen misslyckad haha. David kom hem och distraherade mig så ja glömde he i 2/3av den vita chokladen så de vart typ lite knäck cola aktig konsistens på den god smak däremot ska nog göra något av dom bitarna ändå. Men de roliga är ju att man kan använda vilket favorit skumgodis som helst tex.skumbananer,ahlgrensbilar! 
Själv så bestod min Andra sats utan ahlgrensbilarfudge som fort blev en favvo av dom som hunnit smaka! Igår kväll doppade jag även den färdiga fudgen som  ja skurit ut i bitar i Marabou mjölkchoklad mummms! Bilden på de färdiga resultaten verkar ha trillat bort lägger till den bilden senare ha en bra dag!

Resept
12 st skumtomtar
50 g smör
1 dl vispgrädde
2 dl strösocker
150 g vit choklad

Blanda alla ingredienserna, utom den vita chokladen, i en kastrull. Smält ihop på svag värme.
Låt småkoka på svag värme i ca 10 minuter under omrörning.

Blanda i den vita chokladen och rör tills den smält och massan blivit blank. Ta av kastrullen från spisen och fortsätt röra tills massan blivit ljus och svalnat lite. Häll upp i en bakplåtsklädd form och låt stelna i kylen. Skär i bitar.

Fredag

Kategori: Allmänt

Haft högfrånvaro på bloggen i veckan men de har inte hänt så mkt alls har varit sjuk i feber &super förkyld,men var bara hemma i onsdags annars har de rullat på med praktikdagar och jobb på maxi!

Fortfarande förkyld och väldigt slut i kroppen å ont i huvudet så nu har ja precis skallat kudden för att få lite sömn. Jobb imorgon  bitti!☺







Lördag!🍸

Kategori: Allmänt

Hoppas alla har en bra kväll!
Är hos Linnea nu på älvsbacka och käkat tacos och haft det allmänt trevligt gjort några Goa drinkar och ska snart vidare! 
Blev med jobb imorgon oxå 15-22.15 wiho #money  haha!




Saknade brudar!

Kategori: Allmänt

Veckorna går nästan för fort!redan fredag och Bara en praktik vecka kvar då dagen är slut. 
Var på gymmet vid sju imorse var på ett core pass och sprang sen en 30min.


Sitter nu på praktiken o har en liten paus, rullade rekord mycket på permanenten imorse så de förtjänar jag hihi.(fattades endast tre rullar inom dom där jävla 45minuterna)

Hockey ikväll sen blir de hem och försöka komma mig isäng för de är inte riktigt ledighet för mig  än har tagit på mig jobb 07-15 på maxi. 
Men efter det blir de utgång med några fina. Och ja jag är astaggad! 

Arkiv bilder från höstens festligheter. Vill nästan att praktiken ska ta slut nu så man får träffa alla igen!













Catching fire

Kategori: Allmänt

Efter praktiken igår gick jag på bio med hjärtat. Vi såg andra delen av Hunger game, catching fire! 
Bra film men dåligt slut typiskt sån där film som dom dragit ut med och sen gjort det till två filmer ist för en kändes de som. men nummer2 filmerna brukar ju oftast vara lite sämre än man hoppats på haha. 




Onsdag

Kategori: Allmänt

Gymmade innan praktiken idag. Och har sen haft två kunder under dagen. Först farmor som fick lite ny färg i underluggen och en klippning innan vi for på stan en sväng för lunch date! Blev Cesarsallad på Calles mmmums! 
Blev så sjukt trött i slutet av dagen.. Blir en tidig kväll ikväll. 
Hämtade Nikita hemma å For sen förbi och såg Davids match en stund nu ikväll men hoppade sista perioden för mindre risk att man blir uppe lite too long. 
Hoppas alla har en bra onsdakväll!


Godmorgon!

Kategori: Allmänt


Precis tränat färdigt dagens morgon pass ska stretcha nu så länge ja kan innan ja måste duscha och skynda vidare till praktiken har kund direkt kl nio så. 
Steg upp innan David idag för att hinna med till stan,Verkligen skönaste känslan efter ett bra pass blev intervaller idag ☺

Första advent

Kategori: Allmänt

Då var även denna fina helg över, igår blev det mest några promenader oså följde inte med ut i backen då ja hade så ont i nacken men de var skönt de med,julbord sen på världshuset riktigt mysigt och gott! 

Idag blev de några åk tsm med David tills de börja snöa och storma men lagomt länge ändå för att hinna hem igen och packa oså. Advent buffé på Nannás kök innan hemförd och de var minst lika gott som gårdagens julbord.
Ikväll blir de bara tv mys med älskling❤