emmapersson.blo.gg

Bangkok

Kategori: Allmänt

Haha förvirrad tjej la alltså ut två inlägg om båtturen men de var ju inte så mkt bilder i det första satt aja!
Efter 11 underbart härliga dagar så rör vi oss nu vidare för att tillbringa dom 3sista dagarna i huvudstaden.
Blir spännande hoppas det blir kanon även där och att vi inte kommer störas utav oroligheterna som är där nu på grund av nå val dom ska ha på söndag..
Bjuder på lite blandade bilder från tiden då vi bott på KC grande spa&resort.










O
















Elefant trakking 🐘

Kategori: Allmänt

Tisdag mitt på dan så for vi på en elefant ranch. Där man fick rida mata och bada med elefanter. 
De var lite obehagligt att bada med våran elefant från början då den inte riktigt gjorde som guiden sa och dök och sen ja sig på sidan nere på botten haha så vi hoppade ju av några gånger. Den måste ha tyckte det var jätte skönt att svalka sig lite! Kul då de blir som en belöning för dom efter att ha vandrat samma vanliga runda innedjungeln.












Båttur och fyra öar

Kategori: Allmänt

I lördags var vi på en heldags tur där man fick se massa öar här i koh Chang och man fick även snorkla på tre olika ställen. De var helt fantastiskt och vad sjukt fint de är här alltså! Är lite besviken på mig själv då det kommer till snorklingen,hade sparat mig till det sista stället som skulle vara det bästa stället att snorkla på där kunde man få se en liten haj å sånna Cola grejer om man hade tur.. 
Men ja fixade det inte alls när ja skulle ner i vattnet så började dom kasta mat åt fiskarna  så de kryllade ju av dom!! 
Men när ja väl kommit mig ner så klarade ja inte av att stoppa ner huvudet å kolla i cyklopet fick panik av att se alla fiskar runt mig så nä usch de blev inte så mkt av det för mig men man såg ju dom flesta fiskarna iallafall från båten oså men missade ju allt annat vackert i havet med koraller i olika färger osv. 
Vi åkte på en stor vit båt som hette thaifun och vi blev hämtade först av alla som var med så vi tog platser uppe på soltaket! Vi blv hämtade kl 7.30 och var tillbaka efter kl sex nån gång.
Här kommer lite bilder från den dagen iaf 🐠

















Lördag

Kategori: Allmänt

Idag hade vi bokat en båttur Heldag med alinclusive. Där man även fick fara till fyra öar en med vild apor bl.a. Sen så får man snorkla å bada osv. Så vi var ju duktiga å gick isäng halv tidigt igår kväll och steg upp riktigt tidigt idag men är vi käkat frukost osv så fick vi veta att dagens tur var flyttad till imorgon pga för mycket dimma/dis åt de hållet vi skulle så får hoppas deg går bättre med set imorgon! 
Idag har vi slappat vid polen käkat gott och bara mått suveränt!

Ja är nu redo för kvällen då det först blir fotvård och sen prova nån av restaurangerna här omkring tror jag. Det är datknight garden party på lonleybeach som är en bit härifrån och de krockar ju tyvärr lite med våran svinigt tidiga morgon även imorrn! Men annars var få jag lite sugen på det.. Så vi får se vad koh Chang bjuder på ikv😊






Torsdag 🌴

Kategori: Allmänt

Har det så sjukt underbart här i Thailand! Efter dagens feukostvbestämde vi oss för att sola vid tak-Polen ovanför min å Davids hotell del. Och vi som hade räknat med att kanske inte få nån stol där uppe vart då helt chockade då vi låg där uppe helt själv så vi hade ca 6st "privata" servitriser som servade mat å drinkar osv helt sjukt då de är fantastiskt fint där uppe!!👌
Ikväll tog vi taxi och åt på en restaurang ganska långt utanför vår gata på nån annan strands gata alltså! Maten här i thai är ju verkligen inte heller nått att klaga på förresten sjukt billigt och riktigt gott till å med för ja som är kräsen haha;) 
Sen har vi varit på en timmes fotmassage och även en par med lite biljard spelande men nu blir det strax godnatt för min del! 
Några bilder sen senaste inlägget:
















Godmorgon!

Kategori: Allmänt

Igår var alltså första riktiga dagen här i koh Chang. Väldigt fin ö och kort o gott så är det bara underbart! Solat badat ätit god mat osv!just nu väntar jag på att gå till frukosten efter en härlig spring tur, och frukosten här är dessutom fantastiskt god! 👌




Väldigt stort o fint  hotellrum oxå!









Och mina nya fina tights hihi ❤️

Thailand

Kategori: Allmänt

Sitter just nu på ett plan på väg till Thailnd lyfter om fem min! Blir borta i två veckor. Får se om det fortsätter med halv dåli uppdatering eller.. Om ja kikar in här nån dag! Vi åker med thai air,ska bo i koh Chang och dom tre sista dagarna i Bangkok där vi hoppas på lite shopping! Ska bli skönt att slippa kylan ett tag men kommer sakna familj O vänner här hemma,hoppas ni har det bra ❤️






Söndag

Kategori: Allmänt

Helgen är tyvärr redan över men vara att ladda om för en ny vecka tur även vardagarna flyger iväg väldigt fort så snart helg igen ;) 
Idag har vart en väldigt lugn å skön dag då ja enbart myst med David promenerat med Nikita och sen kvällsgymmat. Var på gymmet ungefär två timmar och Körde ben,mage&rygg och axlar så lite av varje alltså gick ganska bra men har fortfarande värk i rygg å höft så får försöka komma igång lite i försiktigt med styrketräningen få se!


Godnatt!

Lördag

Kategori: Allmänt

Var ut igår kväll med några favoriter på allstar. Hade super trevligt känns som de var tusen år sen vi festade osv ihop då det varit först praktik och sen lov så alla har som varit lite utspridda tyvärr haha.

Ser nu fram emot ikväll då det blir middag och hockey på olearys blir nog även det riktigt trevligt!
Hoppas alla har en bra helg!


Bjuder på några bilder från gårdagens:








Back to school

Kategori: Allmänt

Hemma i Skellefteå igen då och tillbaka till verkligheten med skola och förhoppningsvis en hel del träning! 

Har ju som sagt haft jätte problem med rygg och att ja även varit sne i bäknet. Idag fick jag äntligen en akuttid hos kiropraktikern och fick laga till det så nu hoppas jag att allting kommer ligga som det ska en lång tid framöver. 
Min kropp tål helt enkelt inte vila haha för det var veckorna där innan jul där ja var sjuk som det börja.. 

Då det inte gått att springa eller köra på med styrketräning men jag ändå velat hålla igång med nånting så har indoorwalking funkar väldigt bra och den sortens träning är bara positiv för min rygg så blodcirkulationen ökar oså.
Har hittills hunnit på tre pass sen ja kom hem. 
Och nu kom ja precis in från en promenad med mitt lillahjärta, ska slänga ihop en mättande smoothie och gå ut i spabadet en stund.


Trettondasafton

Kategori: Allmänt

Har vilat min rygg idag som besvärat mig dom senaste dagarna,så lät dom andra fara ut och köra skoter utan mig. 
Min aktivitet blev istället en promenad med lillhjärtat. Riktigt härligt Älskar min lilla Nikita så mycket världens energi/glädjespridare <3 
Blev en promenad i elljusspåret med mer och mer inslag av jogging och när vi sen lyckades hamna längst ner i Hemavan typ vid stor vägen så sprang vi hela långa hotellbacken upp. Ca 2km rätt så brant. Hela svängen blev ca 6km Avslutade med lite core i stugan sen. 
Har efter det varit på hemavans nya galleria med mamma och kikat lite,innan vi körde till gränshandeln drygt 1mil utanför Hemavan där dom har outlet på vila kläder. 
Ikväll har vi käkat hela familjen på värdshuset,och just nu sitter vi alla framför den spännande finalen i JVM.
Juste hade Nikita lös hela turen idag,mycke olika möten särskiljt skidåkare då efter vi mest var i spåret.Så himla duktig är hon!










Långskidor

Kategori: Allmänt

På nått sätt så lyckades vi komma på att åka längdskidor idag haha inte väntat,vi skämtade först om det men sen blev vi typ taggade både jag O David fick även med lillebror! Körde 7km spåret och det gick mkt bra många branta backar med tighta svängar och uppförs osv men ändå lyckades Jag med en faceplant på lixom platt raksträcka haha! Nu blir det filmmys!





Där afterskiin är som bäst

Kategori: Allmänt

Åkte ju tillbaka till Hemavan i förrgår och igår blev det några åk i backen,sen en stund på afterskiin innan vi firade min kusin Emelie med godmiddag och efterrätt! Resten av kvällen var riktigt trevlig med musik sällskapsspel,and some drinks. Imorse vinkade vi åt Emelie och hennes pojkvän Robin som kör hem till Södertälje idag.



Ååh hittade det här fina paketet från mamma på min säng då vi kom hit <3








Gott nytt år!!

Kategori: Allmänt

Har firat in det nya året hela natten kl är nu strax fem men nu känner jag att de är dags att skalla kudden. Får hoppas ja sover ut längre imorrn än imorse iaf för då kunde ja inte somna om vid sju så fick ju vara uppe å vaken själv ett bra tag menn what to do! 



















Spårade i slutet i våran lilla bubbelpool på toan haha och kan ju tillägga att alla har badkläder!


Nyårskyssen:*
Så glad över att jag får vara med världens finaste och underbaraste kille<3 

 Hahah asså stackars David glömt nyårsoutfiten i Hemavan så fick låna ihop en shorta osv från dom andra grabbarna i stugan. 
Godnatt och gott nytt år!