emmapersson.blo.gg

311013

Kategori: Allmänt

Äntligen är ja hemma i soffan efter en lite halv trög dag. Gjorde super god frukost imorse de var som bara "slattar" kvar utan allt så tog lite mango yoghurt som fanns kvar å drygade ut den med lite kvarg,tinade hallon och banan vart godare än vad ja trodde och än vad det såg ut kanske.. 
 Sen for jag och gymma blev kondition som uppvärmning och ett Core pass, har förresten sjukaste träningsvärken i benen bl.a. Sen gårdagens bodypump! Så dagens plåga har ju varit att plocka upp nått från golvet eller bara ta sig upp för nån trappa haha. 
Sen har ja fått jobba 15-21 var jävligt stressigt och mycket folk till en början men sen när de började dra ihop sig för hockey där vid sju tömdes butiken rätt så snabbt ☺ nu ska ja göra lite kvälls fika och slå på ett PLL avsnitt och hoppas att David kommer och gör mig sällskap snart,är ensam hemma fram till söndag och både jag och Nikita är lika mörkrädda.. 


301013- godmorgon!!

Kategori: Allmänt

Wihooo! Klockan är bara kvart över åtta och är redan klar med både morgon cardio och "dagens" styrke pass 😀 
Eftersom ja är så snäll haha så bestämde ja mig för att göra bort all träning på morgon ifall de skulle bli stressigt hemma å städa osv innan jontes kalas. Så steg upp tidigt samtidigt som David och 06.45 var jag på 360 och började dagen med ett 45min bodypump(skivstångs) pass sen började jag springa på bandet ganska direkt med intervaller och ganska så högt tempo 30minuter blev det bara ungefär, Bara kändes det verkligen som hade bra med energi och ville bara fortsätta springa as härligt!! Men man ska ju försöka sluta då det går som bäst eller?  
 Nu har ja stretchat väldigt länge älskar att stretcha efter träningen och dricker lite protein ska ta en snabbdusch och lite bastu innan ja far hem. Hoppas ni andra haft/får en lika bra start på dagen som jag! ❤ 






291013

Kategori: Allmänt

Super mysig promenad från Ersmark imorse gick "strandpromenaden" bredvid älven. Sen hoppade jag gymmet idag och for på lite andra ärenden i stan bl.a. Köpte jag halooween dräkt eller va man ska kalla det haha ☺ sen har ja bakat lite här hemma inför imorgon och är nu på maxi och ska strax börja jobba! 







❤❤❤ ha en bra kväll!

281013

Kategori: Allmänt

Kände mig rätt varm och hängig imorse termometern sa väl även att ja hade lite feber. men Efter en morgon promenad med Nikita så for jag och besökte gymmet för idag hade tänkt på först ett Bodypump pass och sen indoorwalking men kom för sent för att hinna in på bodypump kanske var lika bra då ja kände mig lite pigg. så körde lite eget först uppvärmning på bandet,och ganska lugnt ben och axel övningar gick ju bra det oxå, sen indoorwalking30min och insåg idag att man kan ju faktiskt se "hur långt man kommer" 7km på 30 min och minns de var stod över 10km nånting då ja var på 45minpasset så de är ju faktiskt riktigt bra! Kommer ju inte upp i samma resultat om ja tex är ute och joggar för mig själv ☺ efter middan klippte jag Jonte måste ha gått rekord fort då han var stylad och klar efter ca tio minuter! Resten av kvällen blir det bara att ta det lugnt innan ja far till Ersmark å sover med David ❤ 

Veckans schema kommer nog se ut så här på ett ungefär:
Tisdag: morgon promenad med Nikita från Ersmark till Kåge.
12.00 indoorwalkingpuls45min +mage och rygg övningar före eller efter passet och sedan jobb på Ica maxi  16-22.15
Onsdag: morgon prommis, 12.00 Bodypump 45mins pass, men vi får se vad som hinns då lillebror har släktkalas på kvällen. 
Torsdag: Bodypump kl 11, annars vet ja inte men ska nog lyckas hitta på nått kul resten av dagen oxå,familjen far till Hemavan så blir ensam hemma.
Fredag: Antingen indoorwalking eller något annat beroende på hur ja känner mig och sen halooweenfest på kvällen+folkparken 
Lördag: promenad annars vet ja inte men blir nog nått myys får se närmare. 
Söndag: gymmet runt 16.00 och antingen Indorwalking +core eller bodypump annars bara ta det lugnt. 






Känner att motivationen för träning varit  på topp senaste tiden så hoppas det fortsätter så! 

281013

Kategori: Allmänt

Redan måndag och ny vecka efter en helg med lite av varje, i lördas så gick ja först en promenad med Nikita innan ja for och kika på hopptävlingen på Srk och guu vad jag saknar mitt hästliv vill oxå ha en fin tävlingshäst ju.. 
Sen på lörda kväll åt vi goomat i Davids stuga super mysigt. Men har känt mig lite febrig till å från i helgen och i lördas fick ja tyvärr väldigt ont i nacke å huvud 😕 
Större delen av söndan/igår så var vi i kalvträsk och firade farfar som fyllt år,så då vlev det även massor med bus och lek me mina små kusiner ☺ senare på kvällen myste ja ner mig i soffan med David och såg nått avsnitt PrettyLittleLiars. 
Och idag kändes som en söndag för är inte alls inställd på att ha lov redan! Men klagar inte i veckan ska ja satsa allt på träning försöka få lite jobb timmar åså sen så kommer nog helgen bjuda på annat skoj 🍸🎃👻🎉





241013

Kategori: Allmänt

Hade som sen tidigare bestämt mig för att gå på indoorwalking45min om ja skulle hinna så de gjorde jag, har provat de en gång tidigare men de vsr säkert två år sen typ och shit va jobbigt de var svettades ovanligt mkt! Sen så hade jag även sett att dom hade powerjoga ikväll tänkte att de kan ju intressant att passa på å prova så ringde Emma som skulle göra mig sällskap där. Hade felberäkna klockan så de vart en timmes mellanrum mellan passen ja inte räknat med så gick på bandet stretchade och drack mkt vatten medan ja inväntade Emma. Joga var mkt svårare och jobbigare än vad ja trodde kommer absolut om de passar nån gång att prova det igen, det kan ju bara gå bätte haha ☺
Nu ska jag äta en stor portion mat innan ja går i säng. hoppas på att min älskling kommer och gör mig sällskap åxå❤
Godnatt!

241013

Kategori: Allmänt

Hade kund idag som ville göra en ganska stor förändring vilket var kul jag fick även göra lite efter mina egna idéer osv blev väldigt nöjd. var till o med så duktig att ja tog en före och efterbild har klistrat ihop dom i ett litet colage 👇

Just nu sitter jag nere i 360ś omklädningsrum och käkar min "lunch" och funderar ut vad ja ska träna idag men blir nog kondition iaf sen får vi se☺ 


Och ja jag älskar frukt och grönt! ☺ 

231013

Kategori: Allmänt

Helt okej skoldag vi var i salong på förmiddan med fyra elever närvarande.. Vilket ledde till att vi fick göra nå valfritt bara så fick Jennifer å färga min utväxt,den var inte så mkt men ändå så skönt!😊
Efter skolan körde ja direkt till farmor som bjöd på godmat sen vidare till ladan för att se hockeyn med Emma och Jocke. Ingen kommentar om kvällens match.. man vill ju inte direkt skryta om vilken dålig supporter man är heller som for hem efter andra perioden men de var ju ungefär som exakt varje puck dom la på mål bara gick in kändes inte alls värt o stanna för att se en tredje period👎

Ny dag imorgon få se vad den har att erbjuda nattinatti!

231013

Kategori: Allmänt

Skönt att få ha bilen ibland å slippa stiga upp å stressa till bussen särskiljt i de hära pissvädret! Om snön bara kunde lägga sig nu så de blir lite vitt å mysigt inte vara grått o blött 👎
Standard att Nikita tar Davids plats i sängen dirr han stigit upp å fari ☺

Myyyys❤

22-10-13

Kategori: Allmänt

Imorse var ja duktig och tog en morgon promenad med Nikita innan skolan blev en kort sväng på ca 30min. 

Hade gymnasiearbete(projektarbete) innan lunch och kund pass efter där ja hade en färgkund. När ja slutat var de full fart hem för att få i mig lite mat och packa ihop träningsläger inför ett bodypump55min pass på 360 gick riktigt bra faktiskt,gick 25min på bandet sen oxå med förhoppningar att de kanske hjälper o minska den blivande träningsvärken! 
I ersmark hos David nu och längtar efter att få mysa ner i sängen. 
Nattinatti 

Första inlägget!

Kategori: Allmänt

Hejhej tänkte göra ett sista försök med en liten blogg där ja kan skriva av mig lite och dela med mig av mitt liv haha. får väl se hur det slutar :)
 
Ja men lite om mig själv då Jag är 18år och bor i kåge. Har en liten chihuahua tik som heter Nikita, världens sötaste:)
Går sista året frisör på guldstadsgymnasiet i Skellefteå. Annars så gillar jag att Träna vara med min pojkvänn(David) eller umgås med kompisar.
 
 
 
Nikita<3
 
David<3