emmapersson.blo.gg

Fredag

Kategori: Allmänt

Vindstilla sol och bara underbart på fjället idag. Kört skoter första turen för säsongen och man känner sig väl lite ringrostig i vissa moment men väldigt kul ändå! Känner även att man skulle behöva kötta på ännu hårdare på gymmet då ja kommer hem.. Skulle underlätta en hel del  för mig i körningen om man hade lite mer att trycka i från eller bryta upp den med. Ikväll har vi bara myst på med god mat hockey godaste efterrätt och nån godrink ☺





Hemavan 💕

Kategori: Allmänt

Äntligen framme i mitt fina vinterhem. ligger under täcket och hoppas på att en värmande David oxå ska komma fram snart. 12 grader har vi just nu här i huset! 
Kommer bli en kanon mysig helg med nära o kära,julbord,kika nån hockey på puben, massa åk i backen mm.
Astaggad på afterski är ja oxå men de kanske får vänta till lite längre in på säsongen;) 







Nån bild från förra årets premiär/försäsongs åk!






Godnatt på er ❤

Lilllördaaa

Kategori: Allmänt

Woho varit dött här ett tag men har praktik mellan 9-17.30 och sen hobbat på maxi till 22.15 osv haft fullt upp helt enkelt! 
Ikväll har det hänt lite nytt fortfarande jobb men på Folkparken som har bestått av att göra lite allt möjligt denna kväll,rivit biljetter vid inträdet,plockat av tomglas från bordet osv, hämtat pizzor till komikerna,garderoben  mm. De var alltså tre komiker från USA och en svensk som uppträdde jävligt rolig kväll och hoppas de kommer fler liknande jobb tillfällen i framtiden!




Nattinatti!

Jobb helg!

Kategori: Allmänt

Har jobbat natt å dag sen i torsdags känns de som både torsdag å fredag efter skolan 16-22.15 lördag 10-18.30
Och idag söndag hade jag öppning i delin 8-15 första gången på länge hade även ansvar för att värma restaurangens mat! Gick bra sen blev de ett impuls core pass när ja kom till gymmet dom har gjort om programmet och tyckte de var riktigt bra! Hoppas på riktigt mycket träningsvärk imorgon ☺ 
Imorgon är första dagen på min nya praktik plats tre veckor framöver blir nog bra, nu ska ja skalla kudden och försöka få lite sömn! 




Lilllörda

Kategori: Allmänt

Var förbi gymmet en snabbis efter skolan blev axlar och armar gick bra. Sen så gick ja vidare på kalas då Davids bror fyllde år mkt trevlig och massa goo mat å fika! 
Hade planerat ett bad ute med hjärtat å sen somna till en bra film(eller jag somnar David ser klart) men nu hann klockan blir mkt så blir nog bara en film ikväll,men får somna med världens finaste iaf ❤ 
Imorgon blir det stängning i delidisken så blir en lång dag och vila från gymmet. Godnatt!

hoppas de börjar växa lite muskler snart!

201113

Kategori: Allmänt

Staylisterna i vår klass bjöd på frukt i fiket idag så fyllde en hel mugg med goda saker blev ju ett perfekt litet mellanmål sen så pratade dom även om vad allt var bra till ☺ 
De innehöll:papaya som är bra för solbränna och vita tänder. Färsk annanas som hjälper mot virus och infektioner,innehåller mkt c vitamin och kostfibrer. Mango som innehåller olika vitaminer bl.a. A-vitamin som är bra för synen slemhinnorna skelett och hud. Stjärnfrukt och granat äpple som inte var nån favorit direkt i smak så minns inte heller vad de var bra för ;) 


Tisdag!

Kategori: Allmänt

Haha ååh vaggar typ fram för att slippa stötarna i mina ben när ja går,som har as mkt träningsvärk sen i söndas å vakna typ å ville flänna i natt för att David råka lägga sitt ben på mitt haha nä men vaknade iaf!

For förbi gymmet direkt efter skolan idag körde lite löpning även idag 30min som Uppvärmning å sen massa mage och avslutade med lite rumpa och att  stretcha!
Köpte sen världens godaste icasallad  å åt med Fanny å Jennifer i stan innan vi for vidare till Tess å hade myskväll med massa gott❤ 


 Hahaha orka inte med mig själv å min fantasi ibland btw, fick först panik för att radion var på fel kanal ja lyssnar alltid på NRJ ju. inbillade mig att ja kanske glömt att låsa och att nått varit i bilen och bytt kanal (haha?) så när ja nästan kommit till Kåge hade de spårat vidare de där och var ju helt övertygad om att nån gömt sig i bilen så var tvungen att ringa mamma medan ja stanna å kolla...

Sååå nöjd!

Kategori: Allmänt

Har precis avslutat ett pass på 360tc å shit va ja var bra haha! ;) Hmm undrar om de var party musiken i lurarna eller mammas tränings linne som taggade mig till att göra de där extra. Intervaller var det iallafall höll igång i 50min. ~8km/h och 11km/h varvade lite mellan tempona med minst en min på dem höjda och kändes de lätt kunde ja lätt köra på att ja öka till 12/13km/h och körde en minut till . Kände att ja hade mkt ork och höll en lugn å stadig andning genom hela passet. Askul att känna att även kondisen börjar höja sig! 
Hade jag laggt in ett inlägg efter passet igår hade de inte vart lika positivt.. Körde bodypump(favvopass) i överkroppen kände ha mig stark men Hade noll fokus särskilt i ben övningarna så tog två lättare viktigare å försökte tänka på tekniken ist och de kanske var just det som gjorde det så tungt att jag gick djupare och höll i längre för idag  har jag  ändå sjukt mycket träningsvärk i just rumpa å ben så ja har börjat ändra mig till att jag gjorde nog ett rätt så bra pass igår ändå! 
Har tryckt i mig en banan nu och ska hem å duscha å göra en proteinsmoothie + varmamackor innan David kommer till mig sen efter hans hockeyträning. 



Arkiv bild med min bästa tränings kompis❤

171113

Kategori: Allmänt

Helgen har som vanligt gått alldeles för fort! Igår kväll tog ja med mig lillebror och for å bowla hämtade även upp David å Matte på vägen dit så de var kul! åt bananpannkakor med glass och blåbär till frukost/lunch imorse, innan ja ja gick en långpromenad med mina två hjärtan. 
Efter promenaden tog vi ett bad ute i spabadet, asskönt! 
Nu ska ja tagga igång inför ett träningspass på 360, hoppas alla haft en bra helg ❤❤






16-11-13

Kategori: Allmänt

Halloj! 
Lördag idag solen skiner och det är faktiskt väldigt härligt ute! Just för tillfället är jag i ursviken och ser Davids match en period kvar och dom leder med 9-1. 
Hann förbi stan en snabbis innan ja körde hit och fyndade lite på bikbok som firar 40år med 40% i hela butiken❤
Sen så ska ja och hämta upp lillebror som är på innebandy cup, planerna för kvällen är än så länge ganska oklara men blir nog ganska lugn å mysig kväll då ja fortfarande känner av lite feber oså. 

Hann leka med håret lite innan ja for som slutade med en enklare uppsättning



Protein smoothies

Kategori: Allmänt

Gjorde världens godaste smoothisar igår åt mig och älskling. Som vi kunde ha att mumsa på under gårdagens match. Sökte först lite inpiration på nätet men hittade inget som passade för de ja redan tänkte att använda så körde lite på fri hand och ingredienserna jag använde var:
1ägg
1skopa protein pulver (whey 100 med smak av vanilj vilda bär)
Yoghurt hallon och jordgubb
kvarg
frysta hallon
blåbär
1/2 Banan 
Toppade sen med lite hallon blåbär och riven vit choklad.
 
de här kommer bli min nya favvo.. Frukost/mellanmål/kvällsfika/efterrätt haha! 
 
 
 
 
 
 
Kunde inte hålla mig från att göra en till nu att ha nu medan ja pluggar men eftersom jag gjorde slut på all hallon igår så bytte jag ut hallonen till en sån här blandad frukt & bär från ica och tog mango yoghurt ist ångrar däremot att jag tog massa blåbär i även den här vart ju som samma färg nästan hade varit roligare om den fått vara lite icke lila menmen de kommer säkert bli fler!
 
 



 
 

14/11/13

Kategori: Allmänt

Gjorde en beställning ifrån Aliexpress igår kväll så väntar nervöst på att mina grejor ska börja dyka upp! 
www.aliexpress.com är en hemsida från Kina där man kan köpa allt möjligt från kläder å skor till heminredning och fordons delar haha. 
Mycket av grejorna är det frifrakt på skulle aldrig beställa nått därifrån då frakten inte ingår för det skulle nog sluta med en mkt dyrare peng!
Ja har bl.a. Beställt klänningar för mellan 50-80kr vägg dekaler för runt 30kr nytt koppel till nikita i läder för 20kr osv! Sen kan ja även tillägga att dom har riktigt fina balklänningar oxå som ser ut exakt som dom man kan beställa från en vanlig ty svensk hemsida ca 400-1000kr 
De är olika  leverantörer/fabriker så de kommer med olika paket och kan komma allt mellan 15-35dagar ☺ 
Hoppas att allt går bra med leveransen oså och att de är bra kvalité ändå på grejorna så kanske de får blir nån fler beställning i framtiden. De är Farmor som tipsat om hemsidan och hon själv har beställt ett stort lite och allt vad man behöver för att göra gelenaglar/tippar super fina färger på glitter och lack, nån klocka å lite sånt där och de har varit väldigt fina grejer bra kvalité.






Orkade inte anstränga mig mer än att ja tog kort direkt på dataskärmen sämst kvalla och de är ju inte exakt de ja köpt på bilderna heller men ni får väl bilder och en utvärdering av mina Kina köp då ja hämtat ut dom ☺ 

Onsdag

Kategori: Allmänt

Riktig äckeldag har mått dåligt ända sen lunchen på skolan frusit (med dunjackan på inne) halv sov genom andra lektionen, Var planerat ja skulle ha stängning på maxi även ikväll men är glad nu att ja tog beslutet att fara hem efter ja fått mer o mer ont i magen. har legat å mått väldigt illa ikväll. Och de är bland de värsta ja vet är så sjukt rädd för magsjuka osv då min kropp inte tål att förlora maten så snabbt som den gör då man spyr.. Svimmar nästan alltid efteråt och blir så svag att ja knappt tar mig tillbaka till sängen på egen hand och så har de alltid varit. Så nä usch fy blä!! 
Dagen började bra iaf gick långpromenad med lillhjärtat från David å hem till Kåge innan skolan sen så klippte Melinda mina toppar blev ju tyvärr lite kortare men även lite fräschare!  
Nu ska ja försöka sova å bli friskare godnatt! 


Tisda

Kategori: Allmänt

Börjar snart jobba på maxi för att ha stängning i charken så slutar kvart över tio ikväll. men annars då,har varit igång sen ja ovanligt tidigt imorse gick en promenad med Nikita innan skolan var igentligen ledig men min gymnasieprojekt grupp hade boka möte med en människa så var ändå dit en timma. Blev ändå bra fick ett perfekt långt hål för att kunna nyttja på gymmet så varit igång ganska bra idag joggade 20min sen körde jag lite core.
Hann äta lunch med pappa på rinkside oxå var riktigt gott! 
På eftermiddags lektionen så tränade vi en speciell teknik på uppsättning min docka hade lite för tunt och kort hår så vart inte riktigt nöjd men de var kul iaf.




Nu ska ja fördriva tiden med att handla nån middag till då ja har rast senare. Och sen efter jobbet far ja nog till Ersmark å sover med världens mysigaste❤❤ 

Måndag

Kategori: Allmänt

Vaknade imorse tröttare än tröttast tog mig till skolan och hade dagens enda lektion,engelska. 
Myste sen med Nikita och kikade lite på datorn, fastnade tyvärr i internet världen lite för länge skulle mycket hellre tagit en lång promenad med lillan i de fina vädret! ❤
 Åt tacos mumms(!) och var sen på gymmet å körde ett Indorwalking pass på 45min blev extra trevlig tretching idag då ja hade Emma och Maja som sällskap. 
Nu ligger ja under täcket å ska försöka sova så fort som möjligt nattinatti ☺ 



Helgens!

Kategori: Allmänt

Avslutar nu en riktigt bra helg i soffan sett solsidan och väntar på Johan Falk.
Igår var jag och David på stan och kikade runt lite sen efter middan så bjöd vi över Frida och Alle och blandade några drinkar och spelade sällskaps spel. alldeles för sällan man sitter å spelar sånt nu men de är ju jätte roligt! Blev en sen kväll och vi gick inte och la oss föränn efter halv fyra.. Men vi hade riktigt trevligt och klockan sprang iväg i sin egen takt. 
Imorse sovde vi ut och åt väldigt god "farsdaglunch" med Davids familj gick sen en långprommis med vovvarna,  duschade och skyndade vidare på "farsdagfika" med pappa och morfar ❤ 









Fredag

Kategori: Allmänt

Jobbat på maxi 15-22.15 ikväll de var helt galet stressigt mycket folk fattar inte varför både lönings helg och allhelgona har hu redan varit och då var de nog inte ens lika mkt folk! Lugnade ner sig senare mot kvällen iaf och kom mig hem i riktigt god tid, annars så har de inte hänt så mkt spännande har varit halv sjuk/ofräsch senaste dagarna.. Men hoppas på att orka med nån typ av tränings och ett litet besök på stan imorgon! Nu ska ja sussa godnatt!



Hmm nån som visste vi på maxi går runt i Peak performance kläder varje dag förresten  Lyx ju haha! ❤

Förra helgen

Kategori: Allmänt

Ååh värt hade lagt ut as långt inläg
g tidigare i veckan om förra helgen osv.. Men nu verkar de inte ens blivit utlagt lagg! Har jobbat stängning ikväll och ska skynda mig å sova hade ja tänkt men slänger ut lite av dom få bilderna ja tagit senast dagarna ☺









Godnatt ❤